جناح چپی ها ! / بررسی وضعیت جناح چپ استقلال
تاريخ : دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, | 14:55 | نویسنده : babak

پس از جدا شدن واحدی نیکبخت از تیم استقلال ، سالهاست که استقلالی ها یک بازیکن شش دانگ در جناح چپ خود نیافته اند . بازیکنان زیادی طی این سالها آمده اند و رفته اند اما هیچ کدام نتوانسته اند آنطور که باید و شاید ، با ثبات و مفید برای تیم آبی پوش بازی کنند .
بر خلاف جناح راست تیم که همواره بازیکنان آماده تری طی سالهای اخیر به خود دیده است در جناح چپ استقلالی ها همیشه لنگ بوده اند .

بازیکنان زیادی از جمله یوسفی ، پولادی ، امیرآبادی ، منیعی ، شیرزاد ، ولید علی ، ساجدی ، حسینی و … طی چند سال اخیر ، در جناح چپ استقلال به کار گرفته شده اند اما یا رضایت هواداران را جلب نکردند یا مربیان و یا هر دو را !
پولادی که هیچگاه در دوران حضورش در دفاع چپ مانند این روزها که در تیم ملی بازی می کند در استقلال به کار گرفته نشد یا میثم منیعی که نتوانست دوران درخشش در پاس را به استقلال بکشاند و جواد شیرزادی که در فصل دوم حضورش هنوز نتوانسته خودش را به کادر فنی ثابت کند ، بگذریم از کیوان ساجدی که با هزار امید و آرزو به استقلال آمد ولی هیچگاه نتوانست آن چپ پای گریز پای ملوان باشد.

در این فصل استقلالی ها با شیرزاد و ولید علی استارت زدند و عملکرد این دو بازیکن نسبتا راضی کننده به نظر می رسید اما پس از چند هفته هافبک کویتی استقلالی ها دوری از خانواده را بهانه کرد و به کشور خود بازگشت .

پس از چند بازی شیرزاد از ترکیب کنار گذاشته ش د تا میثم حسینی که با توفیق اجباری به ترکیب استقلال راه یابد ( ابتدا در دفاع وسط و سپس در دفاع چپ ) . او ابتدا عملکرد قابل قبولی داشت تا جاییکه کارشناسان فوتبال وی را پدیده این فصل لیگ برتر نامیدند .

اما پس از شهرآورد و عملکرد نه چندان مطلوب حسینی در آن بازی ، میثم از ترکییب کنار رفت و به جای او مهدی امیرآبادی در آن پست به کار گرفته شد .

پرویز مظلومی که تمام داشته هایش در جناح چپ را آزمایش کرده بود اینبار به سراغ ِ امیر آبادی آمد ، بازیکنی که یک راست پای تخصصی است . امیر آبادی در گذشته نیز این پست را تجربه کرده بود اما او هم یک جناح چپی متخصص نبود ،او نیز با وجود تجربه ی بالا ، در بازی های اخیر بالا و پایین زیادی داشته است .

یک خط جلوتر اما نوسانات بیشتری را به خود دید ! از آرش برهانی و اسماعیل شریفات گرفته تا میلاد میداودی و زندی و یوسفی در آن پست مورد آزمایش قرار گرفتند . بازیکنانی خیلی هایشان اصلا پست تخصصیشان هیچ سنخیتی با جناح چپی ها نداشت . تمام اینها مزید بر علت شد تا جناح چپ استقلال کم فروغ ظاهر شود .

این اواخر هم بازیکن خارجی و تازه وارد استقلالی ها “جیلوید ساموئل” در آن پست به کار گرفته شده ! با وجود عملکرد نسبتا قابل قبولِ وی ، باید بپذیریم که ساموئل نیز ذاتا یک جناح چپی نیست ، پست تخصصی او دفاع میانی است و در حال حاضر بخاطر کمبود بازیکن در جناح چپ استقلالی ها به کار گرفته شده .

همه اینها نشان از این دارد که باشگاه استقلال در این چند سال برای پر کردن این خلاء فکری اساسی نکرده است . باشگاه استقلال اگر می خواهد در آینده این مشکل را در جناح چپ نداشته باشد ، دو راهکار وجود دارد.

اولین ، ساده ترین و پرخرج ترین کار خرید یک ستاره چپ پاست ، بازیکنی مانند حاج صفی . راه دوم زمان بر است اما ریشه اش اگر بگیرد خیالمان را برای مدتها راحت می کند همانطور که جباری و حیدری و آندو محصول کار پایه مربیان زحمت کشی بودند که در سالهای گذشته در آکادمی استقلال فعالیت می کردند.
استقلالی ها اگر بخواهند مشکلات خود را ریشه ای حل کنند بهترین کار داشتن تیم های پایه قوی و ساختن بازیکن است .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قیمت خودرو
  • لیموزین